آیت‌الله موحدی باید به لیست ۳۰ نفره اصولگرایان رای داد

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ تعداد بازدید: ۱۱۶۸
print

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه یک رأی درست که به صندوق انداخته شود سلامتی نظام را برای چهار سال تامین می‌کند، افزود: روز جمعه، روز طرح گلایه‌ها نیست.

آیت‌الله موحدی باید به لیست ۳۰ نفره اصولگرایان رای داد

 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان صبح امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در همایش علما، ائمه جماعات و روحانیت تهران، اظهار داشت: امروز امتحان سنگین و سختی در پیش داریم و اگر در این امتحان موفق شویم، شاید بتواند لغزش‌های گذشته را هم جبران کند، اما اگر موفق نشویم، قدم‌های خیری که در گذشته برداشته‌ایم را برباد می‌دهد.

وی افزود: فقط باید به دیگران تفهیم کنیم که انتخابات دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید اصلح و صالحان انتخاب شوند و به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری راه یابند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ممکن است برخی گلایه‌هایی از نظام داشته باشند و یا مشکلات اقتصادی داشته باشند که تاکنون حل نشده باشد و در این زمینه گلایه داشته باشند و به همین دلیل، رغبت به شرکت در انتخابات را نداشته باشند، اما همه باید بدانند که روز جمعه روز طرح گلایه‌ها نیست و این وظیفه علماست که مردم را هدایت کنند و اهمیت انتخابات را برای آنان توضیح دهند.

وی ادامه داد: باور کنیم حتی یک رأی بیشتر هم در سرنوشت کشور مؤثر است و با حضور گسترده مردم در انتخابات، امنیت کشور و قدرت و عزت نظام اسلامی بالا می‌رود و در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد می‌شود.

وی بر همین اساس یادآور شد: دشمن وقتی حضور گسترده مردم را ببیند، دیگر جرأت نمی‌کند که برای این کشور بدخواهی داشته باشد، اگر حتی یک رأی درست هم بیشتر به صندوق انداخته شود، سلامتی نظامی را برای چهار سال آینده تضمین می‌کند. اگر در مجلس شورای اسلامی افراد کاردان، دلسوز و تابع ولایت فقیه حضور یابند، می‌توانند مشکلات را با تدبیر حل کنند و آثار عمیقی هم می‌تواند داشته باشد، آن وقت یک رأی خوب بیشتر هم اگر به صندوق انداخته شود، آن فرد بر تمامی توفیقات این انتخابات سهیم خواهد بود، اما اگر در انتخابات شرکت کند، در عواقب سوء آن هم سهیم است.

امام جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه باید دیگران را در این زمینه تفهیم کنیم، گفت: این مأموریت و مسئولیت فرد فرد ما علماست که مردم را از ظلمات بیرون آوریم و به سمت نور هدایت کنیم. بهتر است در این چند روزه باقی‌مانده تا روز جمعه، بین دوستان و اقوام خود حضور یابید و درباره اهمیت انتخابات و اهمیت انتخاب اصلح به آنان تذکر دهید. ما هم باید مانند پزشکان که سراغ بیمارانشان می‌روند، سراغ اقوام و دوستانمان رویم و در این زمینه به آنان تذکر دهیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین تصریح کرد: این موضوع وظیفه ماست و باید این مأموریت و مسئولیت را احساس کنیم و جامعه و دیگران را در این باره بیدار کنیم. اگر مجلس خوبی شکل گیرد، می‌تواند جواب گلایه‌های مردم را بدهد و گام‌های مؤثری برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی جامعه بردارد. این امتحانی است که سرنوشت انسان‌ها را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه کربلا سرنوشت انسانها را مشخص کرد، گفت: کسانی که در جریان واقعه کربلا یک عمر به نماز، روزه، خمس، زکات و مکه چسبیده بودند، با عدم حضور در صحرای کربلا همه این عباداتشان بر باد رفت. آنان همه دنیاپرست بودند و در کربلا نمره صفر به آنان داده شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنانش متذکر شد: گاهی امتحان در این حد است، روز جمعه مردم و همه ما چنین امتحانی در پیش داریم و باید در انتخابات شرکت کنیم و به صالحان رأی دهیم تا یک مجلس انقلابی، ولائی، صاحب فکر و صاحب برنامه به وجود آید. الان در موقعیت و شرایط خاصی قرار داریم که مقام معظم رهبری نیز درباره خطر نفوذ دشمن به همه ما و مسئولان هشدار دادند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: ما که آمریکا را در پیروزی انقلاب از در بیرون کردیم، امروز می‌خواهد از پنجره به کشور برگردد و نفوذ کند. آمریکا می‌خواهد در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری این کشور نفوذ کند و عوامل و عناصر خود را وارد این مجلس نماید. چه مرکزی مهمتر از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داریم؟

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین خاطرنشان کرد: اگر مجلس خبرگان رهبری از صالحان تشکیل شود، مسئله امامت و رهبری این امت برای 8 سال آینده تضمین شده است. مقام معظم رهبری قطعاً از همه ما مطلع‌تر هستند و خطرات را از همه ما بهتر می‌شناسند. ایشان آگاهانه سخن می‌گویند و دلسوز هستند. حال باید پرسید چگونه می‌توانیم جلوی نفوذ آمریکا را بگیریم، با چه قدرت و برنامه‌ای؟ راه سد نفوذ آمریکا، تشکیل یک مجلس سالم، نترس و آگاه است تا در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستد و جلوی نفوذ را بگیرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود، باید انسان‌های اقتصاددان و صاحب فکر و اندیشه در حوزه اقتصاد وارد مجلس شورای اسلامی شوند و برنامه دهند. تا اهداف اقتصاد مقاومتی شکل گیرد.

وی همچنین با اشاره به لیست 30 نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان یادآور شد: سعی شده 30 نفر افراد حسابی و درست و اصلح در لیست ائتلاف اصولگرایان معرفی شوند، باید بدانیم این 30 نفر یک شبه انتخاب نشدند و ساعت‌ها روی انتخاب این افراد کار شده است. کاندیداهای اصولگرایان انسان‌های دلسوز و دور از تشریفات هستند و امیدواریم اسیر دنیا نباشند و دلسوز مردم باشند و برای خدا کار کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: این افراد چه رأی بیاورند و چه رأی نیاورند، الحمدلله باز هم برنامه‌هایی خواهند داشت، به لطف خداوند اصولگرایان در این دوره از انتخابات گام بسیار مهمی در راستای ایجاد وحدت و انسجام داخلی برداشتند. اگر اصولگرایان وارد مجلس شوند، می توانند درباره طرح‌ها و لوایح با توجه به مشکلات کشور برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه به تمام لیست 30 نفره اصولگرایان رأی خواهد داد، گفت: ممکن است عده‌ای برخی از این 30 کاندیدا را نشناسند، ولی همه باید بدانیم که یک عده کاردان این 30 کاندیدا را می‌شناسند و پس از شناخت آنان، افراد را معرفی کرده‌اند و در لیست آورده‌اند. هر چند رهبر معظم انقلاب هم درباره رأی دادن لیستی، بیاناتی را فرمودند و کار را آسان کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از همه شما می‌خواهم که به لیست جامعتین رأی دهید، امیدوارم همه در این امتحان بزرگ موفق شوید. 

مطالب مشابه

تازه ترین اخبار