تکذیب ارائه وام های خارج از عرف از صندوق توسعه ملی

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ تعداد بازدید: ۱۶۰۰
print

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهداف اساسنامه که قرار بر این بود که کل منابع را به صورت تسهیلات ارزی و ریالی ارائه دهیم بر اساس مجوزهای قانونی و اذن مقام معظم رهبری برای مصارف بودجه کشور مصرف و هزینه شده است و بحث عدم نظارت و هدررفت مطرح نیست.

تکذیب ارائه وام های خارج از عرف از صندوق توسعه ملی

 

محمد حسینی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص انتشار اخباری مبنی بر ارائه وام های خارج از عرف توسط صندوق توسعه ملی با تکذیب این موضوع گفت: حدود 60درصد از  منابع صندوق را تسهیلات دادیم و 40درصد آن را در راستای قوانین بودجه ای و سایر قوانین برای مصارف غیرتسهیلاتی هزینه کردیم.

وی گفت: قرار بر این بود که تسهیلات ارزی و ریالی ارائه شود که در طول این مدت منابعی را از صندوق بابت تسهیلاتی از جمله تسهیلات اشتغال، تبصره 18، آب های مرزی دریافت کردیم. طبق قانون مبالغی را بابت آبرسانی، بنیه دفاعی، صداوسیما از محل منابع صندوق استفاده کردیم.

 یک ریال هم از صندوق توسعه ملی خارج از قوانین و مقررات، هزینه و یا پرداخت نشده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  یک ریال هم از صندوق توسعه ملی خارج از قوانین و مقررات، هزینه و یا پرداخت نشده است افزود: با توجه به اهداف اساسنامه که قرار بر این بود که کل منابع را به صورت تسهیلات ارزی و ریالی ارائه دهیم بر اساس مجوزهای قانونی و اذن مقام معظم رهبری برای مصارف بودجه کشور مصرف و هزینه شده است و بحث عدم نظارت و هدررفت مطرح نیست.

- منبع:

https://www.icana.ir/Fa/News/432870

تازه ترین اخبار