حمایت دولت از کشاورزان با کنترل هزینه های تولید مشهود می شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ تعداد بازدید: ۱۶۶۰
print

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: راضی کننده بودن نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم منوط به نگاه حمایتی دولت به موضوع تولید این محصول استراتژیک است.

حمایت دولت از کشاورزان با کنترل هزینه های تولید مشهود می شود

 

سید علاءالدین خادم عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید، گفت: خرید تضمینی گندم از سیاست گذار‌ی‌های دولت است که با پیگیری‌هایی که از جانب کمیسیون صورت گرفت و تذکراتی که به دولت و رئیس جمهور داده شد نهایتا دولت قیمت 2 هزار 200 تومانی را برای این منظور اعلام کرد.

لزوم تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم درصورت افزایش هزینه تولید

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قیمت 2 هزار و 200 تومانی خرید تضمینی گندم اعلامی از سوی دولت به گونه‌ای باشد که در کنار آن سایر خدمات حمایتی و نهاده‌ها با قیمت‌های بهتر و تعریف شده به دست کشاورزان برسد شاید گوشه‌ای از مشکلات را برطرف کند، ادامه داد: اگر قیمت نهاده‌ها و هزینه کشت بدون برنامه افزایش داشته باشد قیمت جدید خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه تولید نیست و باید در آن تجدید نظر شود.

 
برداشت گندم کمباین

 

تداوم کمک حمایتی دولت از کشاورزان گندم‌کار اهمیت بسیار بالایی دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید منتظر تصمیمات دولت در راستای حمایت از کشاورزان گندم‌کار و ارائه نهاده‌ها با قیمت مناسب باشیم، عنوان کرد: در گذشته کمک‌های حمایتی دولت در زمینه تامین کودهای شیمیایی و نهاده وجود داشت اما تداوم آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پرداخت یارانه به کشاورزان در صورت افزایش قیمت نهاده‌ها

وی با بیان اینکه اگر قیمت نهاده‌ها و کودهای شیمیایی افزایش پیدا کند باید یارانه‌ای جهت کمک به کشاورزان وجود داشته باشد، تصریح کرد: اگر کود شیمیایی با نرخ آزاد و بدون یارانه در اختیار کشاورزان قرار بگیرد هزینه تولید افزایش بسیار زیادی پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: راضی کننده بودن نرخ 2 هزار و 200 تومانی خرید تضمینی گندم منوط به نگاه حمایتی دولت به موضوع تولید این محصول استراتژیک است.

- منبع:

https://www.icana.ir/Fa/News/436402

تازه ترین اخبار