خانه ملت گزارش می دهد

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ تعداد بازدید: ۱۹۶۰
print

مصرف کنندگان چشم انتظار نسخه ارزان تر جاده مخصوصی ها

 خانه ملت گزارش می دهد

مشتریان ایرانی این روزها چشم تولید خودروهای باکیفیت و ارزان هستند که هرچند می‌توان به سطح کیفی محصولات جدید امید داشت،اما در حوزه قیمت با چالشی بزرگ روبه‌رو خواهند بود.

قیمت خودروهای آینده بازار ایران،بسته به آنکه ازسوی شرکت‌های داخلی تولید شوند یا خود خودروسازان خارجی به‌صورت مستقل اقدام به تولید آنها کنند، متفاوت است،اما در این راستا باید به عرضه محصولاتی با سطح کیفی بالا و قیمت پایین، امیدوار بود.

در واقع یکی از اصلی‌ترین دلایل قیمت نامتناسب خودروهای داخلی (نامتناسب از این جهت که قیمت‌ها با کیفیت خودروها همخوانی ندارند)، نامناسب بودن فضای کسب‌و‌کار است، فضایی که در آن، بهره‌وری ضعیف است و نزدیک به 30 درصد هزینه مالی به خودروسازان تحمیل می‌شود.

درهمین راستا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی،در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، برکاهش قیمت خودروهای داخلی در کنار افزایش کیفیت تاکید کردند، که به شرح زیر است:

داریوش اسماعیلی

 

اسماعیلی: لزوم گسترش R&D جهت تولید خودروهای ارزان

داریوش اسماعیلی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه خودرویی همانند پراید علی رغم اینکه کیفیتش چندان مورد قابل قبول نیست،همچنان درکشور تولید می شود،گفت:تفاهمنامه اخیری که بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و شرکت رنو فرانسه منعقد شده در راستای تولید خودرو با قیمتی مناسب برای اقشار متوسط رو به پایین است.

نماینده مردم سروستان،کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه درانعقاد قراردادهای جدید و تولید خودروهای ارزان قیمت باید بر ارتقای کیفیت،انتقال تکنولوژی و استفاده از قطعه سازی های داخلی استفاده شود،افزود:باید شرایط رقابتی بین تولیدکنندگان مختلف در داخل کشور ایجاد شود،تا بتوان خودروهای با کیفیت مطلوب تولید شود.

مطالبه مردم افزایش کیفیت خودرو در کنار افزایش تنوع است

اسماعیلی با بیان اینکه در تولید خودروهای جدید باید از 40 درصد ظرفیت خودروسازان داخلی در ابتدای فعالیت استفاده کرد و در ظرف3 سال بخش بیشتر ساخت داخلی باشد،ادامه داد:مجلس در صورتی با خودروسازان همراهی و تعامل می کند که میزان سهم تولید داخلی افزایش یابد،درهمین راستا خودروسازان باید خدمات پس از فروش مناسبی به خودروها اختصاص دهند.

وی یادآور شد:مطالبه مردم افزایش کیفیت خودرو در کنار افزایش تنوع است که این مهم با افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه میسر می شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با تاکید برلزوم گسترش R&D برای تولید خودروهای ارزان قیمت تصریح کرد:باید R&D خودروها تغییر پیدا کند و از تکنولوژی مدرن برای تولید خودروهای جدید استفاده شود، تا هزینه های سربار کاهش یافته و کیفیت خودروها افزایش یابد.

رمضانعلی سبحانی فر

 

سبحانی فر:بازار رقابتی لازمه تولید خودروهای ارزان قیمت/ از مشتریان خودروهای زیر ۳۰‌ میلیون تومان نباید چشم پوشید

رمضانعلی سبحانی فر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با بیان اینکه فناوری خودروهایی همانند پراید و پژو از رده خارج است،گفت: کیفیت و فناوری پراید و پژو مربوط به ده ها گذشته است که درهمین راستا قطعا باید خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوار و جوین در مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه استراتژی ما در همکاری با شرکت‌های خارجی،باید انتقال تکنولوژی به قطعه‌سازان داخلی و سرمایه‌گذاری باشد،افزود:در قراردادهای جدید باید کیفیت محصولات نسبت به گذشته افزایش یابد،شبکه خدمات پس از فروش درکشور گسترش یابد و خودروهایی باکیفیت مناسب برای قشر متوسط رو به پایین تولید شود.

تولید خودروی زیر 30 میلیون مشروط برکاهش هزینه های سربار است

سبحانی فر با بیان اینکه مدیریت در صنعت خودرو باید ساماندهی و کنترل شود،ادامه داد:هزینه های سربار و سرمایه های غیرنقدی در تولید خودرو بسیار بالا است و همین عاملی برای افزایش قیمت خودرو شده که با کاهش هزینه های سربار می توان قیمت خودرو را پایین آورد.

وی یادآور شد:براساس بررسی‌هایی که انجام گرفته‌است؛قیمت تمام شده خودروسازها قیمت بسیار بالایی است که لازم است مدیران شرکت های خودرو سازی در نحوه هزینه های خود و بالا بردن بهره وری قیمت را پایین بیاورند، تا تمامی اقشار جامعه بتوانند از خودروهای جدید داخلی استفاده کنند.

نمی‌توان از مشتریان خودروهای زیر 3۰‌ میلیون تومان چشم پوشید

سبحانی فر با بیان اینکه به صرف جدید بودن یک خودرو، هزینه آن بالا نمی‌رود، افزود: علت بالا بودن هزینه تولید، بهره‌وری پایین و هزینه‌های مازاد است که قیمت یک محصول را بالا می‌برد و اگر خودروسازان بتوانند هزینه‌های‌شان را مدیریت کنند می‌توان خودروی زیر ۳۰ میلیون تومان تولید کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه نمی‌توان از بخش قابل توجه بازار خودرو که مشتریان محصولات زیر 3۰‌ میلیون تومان هستند چشم پوشید، تصریح کرد: برای تولید خودروهای ارزان تر و با کیفیت مطلوب باید شرکایی انتخاب کرد تا خودروهای ارزان‌تر و تازه به بازار تزریق شود و با ایجاد شرایط رقابتی و خروج از بازار انحصار می توان به سمت تولید خودرو در طبقه قیمتی زیر 30 میلیون رفت.

محمد حسین فرهنگی

 

فرهنگی مطرح کرد:الزام جاده مخصوصی‌ها به تولید خودروهای در توان مالی طبقات متوسط/وزارت صنعت انحصارگرایی خودرو را بشکند

محمدحسین فرهنگی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تاکید بر ساخت خودروی داخلی باید پیش شرط کیفیت داشته باشد،گفت:پیش شرط کیفیت محقق نمی شود،مگر اینکه بازار خودروی داخلی رقابتی شده و از حالت انحصاری خارج شود.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درمجلس شورای اسلامی،افزود: شرایط انحصاری سبب می شود، تولیدکنندگان برای دستیابی به سود بیشتر به مصرف کننده فشار وارد کنند.

خودروسازان داخلی باید عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو را شناسایی و رفع کنند

فرهنگی با اشاره به مذاکرات بین خودروسازان داخلی و برخی خودروسازان خارجی برای تولید خودروهای رده قیمتی زیر 30  میلیون تومان،ادامه داد:مقرر شده بود خودرویی با قیمتی ارزانتر از قیمت های کنونی درخط تولید یکی از تولیدکنندگان قرار بگیرد، اما درعمل قیمتی بیش از خودروهای گذشته پیدا کرد و این رویکرد متناسب با بازار قیمتی نیست.

وی باتاکید براینکه خودروسازان داخلی باید عوامل دخیل درافزایش قیمت خودرو را شناسایی و رفع کنند،یادآور شد: خودروهای گرانقیمت بازار محدودتری نسبت به خودروهای با قیمت پایین دارند،اما اگر کیفیتی در کار نباشد،این بازار تنها در شرایط دامپینگ خود را نشان می دهد.

ایران با ایجاد بازار رقابتی می تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود

فرهنگی با بیان اینکه ایران با ایجاد بازار رقابتی می تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود، افزود:کیفیت و فناوری خودروهای ارزانقیمت گذشته مربوط به سالها قبل است و کیفیت مناسبی نداشته و قطعا باید در شرایط پساتحریم خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودروهای به‌روز و با کیفیت در رده‌های قیمتی مختلف هستند،همانطور که کشورهای توسعه یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای به‌روز و با کیفیت تولید می‌کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:از وظایف وزارت صنعت،معدن و تجارت نظارت کردن ، از بین بردن انحصارگری، حفظ منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌صورت هم‌زمان است و نمایندگان مجلس نیز بر انجام این امور از سوی این وزارت خانه اصرار و تأکید دارند.

حمیدرضا فولادگر در نشست خبری

 

فولادگر:تولید خودروهای زیر۳۰ میلیونی نیازمند مدیریت هزینه است/ اذعان سایپا به از رده خارج بودن پراید

حمیدرضا فولادگر درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،بااشاره به مذاکرات بین خودروسازان داخلی و برخی خودروسازان خارجی در آینده نه چندان دور در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان،گفت:در قراردادهای مشارکتی باید شرایطی فراهم شود که علاوه بر تولید خودروهای ارزانقیمت،تکنولوژی به کشور منتقل شود و بومی سازی خودروها با شرط حداکثر استفاده از ظرفیت های داخلی رعایت شود، همچنین باید خودرویی تولید شود که علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت مطلوبی برخوردار شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه فناوری پراید از رده خارج شده و مدیران سایپا نیز به این امر اذعان دارند،افزود:خودرویی با حدود قیمت پراید،اما باکیفیتی مطلوب تر و با تجربه ای که از تولید پراید اخذ شده ؛باید تولید شود،تا بتوان با ایجاد شرایط رقابتی و خروج از بازار انحصاری به سمت تولید خودرو در طبقه قیمتی زیر 30 میلیون تومان رفت.

تولید خودروهای زیر 30 میلیونی  باید با رعایت سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد

فولادگر با تاکید براینکه خودروسازان داخلی باید همانند کشورهای توسعه یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای به‌روز و با کیفیت تولید ‌کنند،ادامه داد:خودروسازان موظف به عرضه خودروهای به‌روز در رده‌های قیمتی زیر 30 میلیون تومان، بین 50 تا 100 میلیون تومان و 100 میلیون تومان و به بالا هستند.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای زیر 30 میلیونی باید با رعایت سیاست های اقتصاد مقاومتی و حداکثر کیفیت برای ساخت انجام شود،یادآورشد:کیفیت و فناوری خودروهای ارزانقیمت گذشته مربوط به سالها قبل است و قطعا باید در شرایط پساتحریم خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد و پراید همانند پیکان از رده خارج شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دلیل بالا بودن هزینه تولید، بهره‌وری پایین و هزینه‌های مازاد است، تصریح کرد: مدیران شرکت های خودروسازی باید با تجدیدنظر در نحوه هزینه های خود و بالا بردن بهره وری قیمت محصولات را کاهش دهند و تنها با مدیریت هزینه ها می‌توان خودروی زیر ۳۰ میلیون تومان تولید کرد./

پایان پیام

تازه ترین اخبار