درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای تأیید صلاحیت اعضای علی‌البدل شورای شهر

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ تعداد بازدید: ۲۰۳۴
print

جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان خواستار تأیید صلاحیت آن دسته از اعضای علی‌البدل شورای شهر شدند که در جریان کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم، رد صلاحیت شده‌اند.

درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای تأیید صلاحیت اعضای علی‌البدل شورای شهر

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان خواستار تأیید صلاحیت اعضای علی‏ البدل شورای شهر شدند که در جریان انتخابات دوره یازدهم مجلس حضور یافته‌اند. متن نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

حضرت آیت الله جنتی

دبیر محترم شورای نگهبان

سلام علیکم

احتراما به استحضار مستطاب عالی می رساند باخبر شدیم جمعی از نامزدهای انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه عضو علی البدل شورای اسلامی شهر هستند ودر بازمانی ۶ ماه قبل از ثبت نام انتخابات استعفا نداده اند به استناد ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده اند.

باتوجه به آخرین اصلاحاتی که در سال ۱۳۹۴ انجام شده و ماده ۲۹ به صراحت به استعفای اعضای شورای اسلامی شهر اشاره شده و در ادامه این بند تأکید شده به نحوی که در زمان ثبت نام در آن پست شاغل نباشند.

لذا این قسمت قانون در ادامه بند (ب) نشان می دهد ماده ۲۹ به هیچ عنوان شامل اعضای علی البدل نمی شود چرا که اعضای علی البدل در شورای شهر شاغل نیستند مگر اینکه یک عضو شورای شهر از عضویت شورا به هر دلیلی خارج شود و عضو علی البدل با دعوت فرمانداری آن شهر و صدور حکم عضویت در شورای شهر قسم یاد کرده و دارای پست شود.

حضرتعالی استحضار دارید در انتخابات مجلس دهم مطابق همین قانون اعضای علی البدل ثبت نام کرده بودند و تأیید صلاحیت شده و در انتخابات هم شرکت کرده اند و در این دوره از انتخابات هیأت نظارت شورای نگهبان این شبهه را در مورخه ۱۳۹۸/۹/۲۴ طی نامه ای اعلام می کند:

اولا؛ بعد از بازه زمانی قانونی که ۶ ماه قبل از ثبت نام باید اعلام می کردند، اعلام نشده است.

ثانیا؛ این آقایان در هیأت های اجرایی و نظارت تأیید صلاحیت شده اند.

لذا از نظر ما نمایندگان مجلس دهم این عزیزان اعضای علی البدل مطابق روال گذشته عمل کرده اند و از زمان انتخابات مجلس دهم تا کنون هیچ شبهه ای در خصوص ضرورت استعفای اعضای علی البدل مطرح نشده است. حتی در بخشنامه مشاغل هم‌ترازی برای استعفا از پست های سازمانی سازمان امور استخدامی کشور در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ هم هیچ اشاره ای نشده است.

لذا از حضرتعالی تقاضا داریم به خاطر جلوگیری از تضییع حقوق این عزیزان  نسبت به تجدید نظر در رد صلاحیت این عزیزان اقدام شده تا ان‌شاءالله برای انتخابات مجلس دوازدهم این شبهه برطرف شود.

با احترام

محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم شریف مشهد و کلات

سید امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم شریف مشهد و کلات

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم شریف اصفهان

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم شریف نجف آباد

زهرا سعیدی نماینده مردم شریف مبارکه

رضا شیران خراسانی نماینده مردم شریف مشهد و کلات

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شریف فلاورجان

نصرالله پژمانفر نماینده مردم شریف مشهد و کلات

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم شریف کرمان و راور

حسن نوروزی نماینده مردم شریف رباط کریم

هادی قوامی نماینده مردم شریف اسفراین

عباس گودرزی نماینده مردم شریف بروجرد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم شریف کرمان و راور.

- منبع:

https://www.icana.ir/Fa/News/443335

تازه ترین اخبار