معافیت A.T.R از تحریم‌های آمریکا؛ تأمین قطعات هواپیما با کمترین هزینه

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ تعداد بازدید: ۲۰۴۲
print

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با معافیت ای.تی.آر از تحریم های آمریکا، ایرلاین های مورد نظر می توانند از شرکت مربوطه تجهیزات و قطعات فنی دریافت کنند و این مسئله از نظر مالی به نفع حمل و نقل هوایی کشور است.

معافیت A.T.R از تحریم‌های آمریکا؛ تأمین قطعات هواپیما با کمترین هزینه

 

سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به معافیت شرکت ATR از تحریم های آمریکا، گفت: بر اساس اخبار واصله، این شرکت فرانسوی-ایتالیایی می تواند اقدام به فروش قطعات یدکی به شرکت هواپیمایی ایران ایر کند که این مسئله به معنای معافیت این شرکت خارجی از تحریم های ایالات متحده است.

 
هواپیما ایرلاین

در شرایط کنونی چندین فروند هواپیمای ای.تی.آر در ناوگان شرکت هواپیمایی ایران ایر فعال است و عملا این هواپیما توانست به ناوگان حمل ونقل هوایی کشور کمک شایانی کند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی چندین فروند هواپیمای ای.تی.آر در ناوگان شرکت هواپیمایی ایران ایر فعال است و عملا این هواپیما توانست به ناوگان حمل ونقل هوایی کشور کمک شایانی کند.

تأمین تجهیزات و قطعات یدکی هواپیما یکی از مشکلات بزرگ حمل و نقل هوایی

وی گفت: البته یکی از مشکلات بزرگ حمل و نقل هوایی کشور، تأمین تجهیزات و قطعات یدکی هواپیما بوده است، حال معافیت ای.تی.آر می تواند بخشی از این کمبودها را رفع کرد.

تأمین قطعا هواپیمای ایرلاین ها از واسطه ها و بازارهای غیررسمی

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در چند سال اخیر، ایرلاین ها به واسطه تحریم های آمریکا مجبور بودند که تجهیزات مورد نظرشان را از واسطه ها و بازارهای غیررسمی دریافت کنند که این مسئله موجب افزایش هزینه این شرکت ها می شد.

معافیت ای.تی.آر از تحریم های آمریکا به نفع حمل و نقل هوایی کشور است

علوی تصریح کرد: حال با معافیت ای.تی.آر از تحریم های آمریکا، ایرلاین های مورد نظر می توانند از شرکت مربوطه تجهیزات و قطعات فنی دریافت کنند و این مسئله از نظر مالی به نفع حمل و نقل هوایی کشور است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: معافیت ای.تی.آر از تحریم های آمریکا یک قدم مثبت است و امیدواریم بقیه شرکت های خارجی نیز این مسیر را طی کنند، تا حمل و نقل هوایی کشور برای تأمین تجهیزات خود دچار مشکل نشوند.

- منبع:

https://www.icana.ir/Fa/News/432897

تازه ترین اخبار