نحوه امتیاز و رتبه بندی نمایندگان به کمیسیون های مجلس مشخص شد

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ تعداد بازدید: ۹۳۵
print

نمایندگان ملت در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نحوه امتیاز و رتبه بندی نمایندگان به کمیسیون های مجلس را تعیین کردند.

نحوه امتیاز و رتبه بندی نمایندگان به کمیسیون های مجلس مشخص شد

خبرگزاری خانه ملت نوشت:

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 13 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با 204 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 256 نماینده حاضر در صحن علنی با ماده 41 این طرح موافقت کردند.

براساس ماده 41 این طرح هیأت رئیسه پس از تعیین امتیاز و رتبه بندی، نسبت به تکثیر و توزیع گزارش آن اقدام می کند. نمایندگان معترض می توانند ظرف 48 ساعت پس از توزیع گزارش، اعتراض خود را نسبت به امتیازها به هیأت رئیسه تقدیم کنند تا هیأتی مشترک، متشکل ازهیأت رئیسه مجلس و روسای شعب با دعوت از نمایندگان معترض به امتیاز خود، ظرف 48 ساعت پس از انقضاء مهلت فوق، به اعتراضات رسیدگی و اعلام نظر نماید. پس از اتمام این مراحل هیأت رئیسه نسبت به تعیین و اعلام فهرست اعضای کمیسیون های تخصصی برمبنای امتیازات هر طرح اقدام می کند.

در تبصره ماده 41 آمده است: پس از اعلام اسامی اعضای کمیسیون های تخصصی، در صورتی که هر یک از نمایندگان به کمیسیونهای انتخاب شده اعتراض داشته باشند، می توانند ظرف مدت 24 ساعت اعتراض خود را مکتوب به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کنند تا هیأت مشترک فوق الذکر با استماع نظرات معترضان و بررسی اعتراض های واصله نسبت به تعیین نهایی اعضای کمیسیون های تخصصی تا 48 ساعت پس از انقضاء مهلت اعتراض اقدام کند.

گفتنی است نمایندگان پیش از رأی گیری در رابطه با کلیات ماده 41 طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس با 188 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در صحن علنی جهت رفع ابهام این ماده نظر هیأت رئیسه در رابطه با امتیاز و رتبه بندی نمایندگان را قطعی ندانستند.

لازم به ذکر است با توجه به ایرادات نمایندگان مجلس و نظر دکتر علی لاریجانی ارجاع ماده 4  به رأی گذاشته شد و نمایندگان با 147 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضردر صحن علنی این ماده را به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی ارجاع دادند. این ماده نحوه تعیین تعداد اعضای کمیسیونهای تخصصی را مشخص می کند./          

پایان پیام

تازه ترین اخبار