حجت الاسلام بحرینی تولید کنندگان اعتماد مصرف کننده داخلی و خارجی را جذب کند

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ تعداد بازدید: ۱۳۹۵
print

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت کالای ایرانی را به جهان باید اثبات کرد زیرا مقدمه توسعه صادرات ارتقا کیفیت است.

حجت الاسلام بحرینی تولید کنندگان اعتماد مصرف کننده داخلی و خارجی را جذب کند

 حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی اظهارکرد: گاهی اوقات مسیر به گونه ای طراحی می شود که به جای توسعه صادرات به سمت تحریک صادرات حرکت می کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه صادرات باید از مرزهای جغرافیایی محدود کشور عبورکنیم و تولید کننده برای تامین نیاز بازارهای جهانی برنامه ریزی کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه به خاطر کاهش کیفیت تولیدات ایرانی بازارعراق و برخی کشورهای همسایه را از دست داده ایم، افزود: آیا تولید کننده اعتماد مصرف کننده داخلی را جذب کرده و یا توانسته با تولید کالای با کیفیت در بازار جهانی رقابت کند.

توسعه صادرات حکم می کند دیدمان را وسیع کنیم

حجت الاسلام بحرینی بیان کرد: توسعه صادرات حکم می کند دیدمان را وسیع کنیم و این نگاه وسعت یافته یعنی اینکه محدود به داخل کشور نباشیم.

وی تاکید کرد:اگر قوه مجریه، مقننه و حتی فعالان در کف اقتصاد کشور  و صادرکننده توجه کند که فتح بازار یک سرمایه ملی است و در این صورت با تحرکی کوچک در اقتصاد حاضر نمی شود بازار را قربانی کند و البته مشکل همین است که این نگاه غالب نیست.

برخی به تحریک صادرات فکر می کنند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسانی که در مسیر صادرات حرکت می کنند دو دسته اند عده ای به توسعه صادرات فکر می کنند و البته برخی نیز به تحریک صادرات فکر می کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر نگاه ما توسعه صادرات نبود تمام هم و غم ما این می شود که پول ملی را تضعیف کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات با تضعیف پول ملی قابل دسترس نیست افزود: در توسعه باید افزایش کیفیت داشت و به سمت برندینگ خوب حرکت کرد.

مطالب مشابه

تازه ترین اخبار