دکتر بحرینی ارتباطاتی که با کشورها برقرار شده، بدون اذن رهبری نبوده است

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ تعداد بازدید: ۱۴۶۴
print

نماینده مردم مشهد گفت: ممکن است برخی ذوق زده شوند و چنین گمان کنند که دشمن به دوست تبدیل شده، اما سیاست‌مداران ایران آنقدر هوشمند هستند که ‌بدانند تغییر لحن دشمن به تغییر اهداف او ربطی ندارد.

دکتر بحرینی ارتباطاتی که با کشورها برقرار شده، بدون اذن رهبری نبوده است

 محمدحسین حسین زاده بحرینی با حضور در دانشگاه امام رضا (ع) اعلام کرد: سیاستمداران بدون اذن رهبری کاری انجام نخواهد داد و این مقدار ارتباطی هم که در حال حاضر با کشورهای دیگر برقرار شده است بدون اذن رهبر نبوده است.

 

وی با اشاره به تغییر لحن سیاست مداران آمریکایی تصریح کرد: اگر شما اقدامی کردید که دشمنان را ترساند و از حمله منصرف کرد، نباید نتیجه بگیرید که دشمن در شرایط دیگر حمله نخواهد کرد، چرا که مراد از حمله تنها تهاجم نظامی نیست .

 

بحرینی ادامه داد: برقراری ارتباط با کشورهای دیگر برای ما هزینه در برداشته است اما مساله‌ای که باید به آن توجه شود این است که این هزینه چه منافعی را دربرخواهد داشت و زمانی بازنده خواهیم شد که در برابر این هزینه، منافع دندان‌گیری نصیب کشور نشود.

 

وی افزود: تحلیل درباره این موضوع نباید مبتنی بر نظرات شخصی باشد، بلکه تحلیل با نظر مرجع اصلی (رهبر) معنا پیدا می‌کند.

 

بنیه دفاعی ایران، بازدارنده است

 

نماینده مردم مشهد با بیان این که کشور ایران از لحاظ اقتصادی و تنوع قومیتی آسیب پذیر است، گفت: تردید ندارم آنچه که باعث شده دشمن مستقیما به ایران حمله نکند و در لباس دوستی ظاهر شود، بعد از اراده الهی بنیه دفاعی کشور است.

 

بحرینی ادامه داد: دشمنان می‌دانند که اگر قرار به جنگ نظامی باشد کشور ایران دست بسته نیست و در کنار او حماس، حزب الله و سوریه قرار دارند، ایران خط مقدم نیست، بلکه پشتیبان این کشورها است و با اقدامات دفاعی اخیر ایران دشمنان این کشور را وزنه سنگینی در منطقه به حساب می‌آورند.

 

وی با بیان اینکه امنیت به معنای قدرت بازدارندگی است، اظهار کرد: قدرت به این معناست که دشمنان جرات حمله به کشور ما را نداشته باشد و سیاست دفاعی ایران تا به حال موفق عمل کرده و جواب گرفته است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که اکنون نفت ایران ابزار کارآمدی برای تحریم کشورهای دیگر نیست، افزود: اوایل انقلاب وقتی که ایران نفت خود را به سوی دنیا بست (1979 میلادی) اولین شوک نفتی به دنیا وارد شد.

 

بحرینی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ اقتصادی کشور بزرگی است، بیان کرد: اقتصاد ایران علی‌رغم وسعت خود کاملا دولتی طراحی شده و این اقتصاد نامناسب است، زیرا برای اداره اقتصاد دولتی باید منابع رایگان در اختیار دولت باشد و چنین اقتصادی به راحتی قابل حل نیست.

 

وی ادامه داد: اگر در حوزه دفاعی هم ضعیف عمل می کردیم این حریم آنچنان که هست پابرجا نبود و این ناشی از تدابیر دفاعی بسیار خوبی است که کشور ایران اتخاذ کرده است .

بانک مرکزی مدافع ارزانی ارز نیست

 

بحرینی در خصوص نوسان قیمت ارز بیان کرد: وظیفه بانک مرکزی مقابله و مهار تورم و ارزان نگه داشتن دلار است و دستگاه‌های متولی صادرات، متمایل به بالا بودن قیمت دلار هستند، چرا که افزایش قیمت دلار باعث افزایش صادرات و رفع بیکاری و رونق اقتصادی می‌شود، به همین خاطر معمولا در اقتصاد، بین بانک مرکزی و دستگاه‌های متولی صادرات، اختلاف وجود دارد، در این شرایط نیاز به درایت بانک مرکزی است که متاسفانه چنین درایتی وجود ندارد.

 

وی با بیان این که در سال گذشته علی‌رغم تحریم، طراز پرداخت(صادرات و واردات) بهتر شد، ادامه داد: در حال حاضر اگر اجازه دهیم قیمت دلار کاهش پیدا کند صادرات کم و واردات زیاد خواهد شد و این عمل تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری بسیاری را در پی خواهد داشت.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بانک مرکزی به عنوان حاکم بازار ارز کشور باید قیمت ارز را عملا تثبیت کند، زیرا قیمت ارز با مصاحبه کنترل نمی‌شود، حرف دکتر سیف به لحاظ اقتصادی درست است اما سیاست مدارانه نیست.

 

به دنبال دولتی هستیم که به اسلام نزدیک باشد

 

بحرینی بیان کرد: ما به دنبال دولتی کریم هستیم، دولتی که به مولفه‌های اسلامی نزدیک باشد و در حوزه نظر نیز به این آرمان وفا داریم، ولی باید مولفه‌ها و شاخص‌های چنین دولتی را بشناسیم.

 

وی افزود: در یک نظام اسلامی کسی بدون حق نمی تواند مالک چیزی شود، هر چند که در جامعه ما جا به جایی ثروت در حد وسیع اتفاق می‌افتد در حالی که این موضوع ریشه فقهی و حقوقی ندارد و مهمترین دلیلی که بر بانکداری اسلامی تاکید داریم دوری از ربا است.

 

بحرینی در خصوص مولفه‌های اقتصاد اسلامی تصریح کرد: توزیع ثروت و درآمد باید منطبق با حق باشد و این حق را یا از دین و یا عقلا می گیریم و اقتصاد در صورتی به اسلام نزدیک می شود که مولد باشد و به کسانی که تولید می‌کند بها داده شود، برای مثال معلم بهترین تولید در کشور را دارد اما به ما به جایگاه معلم آن‌چنان که باید توجه نمی‌شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از لحاظ اقتصادی به این نظام مارک اقتصادی نمی‌خورد چرا که اقتصاد کشور ما بر مبنای تولید نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقتصاد مقاومتی با نرمش قهرمانانه تناقض ندارد، تصریح کرد: مقاومت در برابر دشمن از راه های گوناگونی امکان پذیر است و این امر با دوری از دشمن و گاه با روحیه بشاش صورت می پذیرد، هنر انقلاب انتخاب بهترین روش‌ها برای مقابله با دشمنان است .

 

بحرینی ادامه داد: من هیچ منافاتی بین اقتصاد مقاومتی و نرمش قهرمانانه نمی‌بینیم، چرا که نرمش قهرمانانه از زبان کسی صادر شد که اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد؛ نرمش قهرمانانه به معنی محفوظ ماندن هدف و انتخاب بهترین روش است .

 

پرداخت یارانه به کسانی که احتیاج ندارد غلط است

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص حذف دهک‌های بالا از طرح هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: مجلس قطعا به این طرح رای خواهد داد، اما باید راهکار عملیاتی و مناسبی برای اجرای آن پیدا کنیم، چرا که در ایران به دلیل نداشتن اطلاعات شفاف در مورد درآمد و هزینه افراد، عملی شدن این طرح دور از دسترس است.

 

وی ادامه داد: به دلایل متعددی در مورد شفاف سازی مقاومت می شود و بانک اطلاعاتی قوی در این زمینه در دست نیست، اجرای طرح حذف دهک‌های بالا از طرح هدفمندی یارانه‌ها هزینه زیادی دارد و در صورتی این هزینه‌ها را تقبل می کنیم که منفعت آن قابل توجه باشد و با اجرای این طرح بتوانیم حداقل ده تا بیست میلیون نفر را از طرح هدفمندی یارانه‌ها حذف کنیم.

مطالب مشابه

تازه ترین اخبار