دکتر حسین زاده بحرینی در مدیریت استراتژیک اقتصاد، باید بدنبال فرصت‌ها بود

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ تعداد بازدید: ۱۴۱۱
print

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: در اقتصاد ما ضعف مدیریت سیستماتیک وجود دارد.

دکتر حسین زاده بحرینی در مدیریت استراتژیک اقتصاد، باید بدنبال فرصت‌ها بود

حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی در نشست هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه شهید منتظری مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تعاریفی دارند و تبیین آن با دانشگاهیان و مردم است، خاطرنشان کرد: واژه‌ اقتصادی ملی برای ما موضوعیت ندارد و بلکه طبق تشخیص مقام معظم رهبری در شرایط امروز این است که یک شیوه‌ خاص را در اقتصادمان دنبال کنیم.

وی ادامه داد: عده‌ای از اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نظام اقتصادی تعبیر می‌کنند اما نزدیکترین اصطلاحی که می‌شود آن را با اقتصاد مقاومتی معادل سازی کرده اقتصاد راهبردی است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با بیان اینکه حوزه نفوذ و شمول اقتصاد مقاومتی مدیریت اقتصادی است،‌ تصریح کرد: مقام معظم رهبری روی تک سیاست‌های اقتصادی نظارتی ندارد یا به دنبال تغییر کتب اقتصادی کشور نیستند بلکه ایشان به مدیریت اقتصادی کشور نظر دارند.

وی افزود: اقتصاد راهبردی، ناظر بر مدیریت اقتصاد کشور است و زمانی اقتصاد را به سبک استراتژیک مدیریت می‌کنیم دائما به دنبال فرصت‌ها می‌گردیم.

بحرینی با اشاره به اینکه جمعیت، جوانی جمعیت، تحریم، وابستگی پول کشور به ارز و اشتیاق مردم برای استفاده از کالای خارجی پدیده‌هایی در اقتصاد است، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که به همه‌ی پدیده‌ها بر چسب می‌زند.

وی عنوان کرد: در اقتصاد راهبردی و مدیریت کلان اقتصادی کشور باید فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی و از قوت‌ها و فرصت‌ها برای مقابله با ضعف و تهدید استفاده کنیم زیرا رشد کاریکاتوری اقتصاد هیچ فایده‌ای ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه مشکل اقتصاد با کمبود پول، منابع، نیروی انسانی و پایین بودن سطح علمی جوانانن کشورمان نیست، تصریح کرد: مشکل اصلی اقتصاد کشورهای ضعف سیستماتیک است و حلقه‌ایی که در اقتصاد داریم به هم وصل نشده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: طبق سند چشم‌انداز 1404 پیش‌بینی کردیم که کشور ایران در منطقه در همه‌ی شاخص‌های اقتصادی و علمی اول باشیم که این تبیین مدیریت استراتژیک است.

بحرینی با تاکید بر اینکه کشور در تولیدات علمی، علم و فناوری و در آمد سرانه از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: تولیدعلم به تنهایی برای ما موضوعیت ندارد و تولید علم مقدمه‌ خلق ثروت است اما ابداع و اختراع به خودی خود ثروت آفرینی نمی‌کند، بلکه باید تولید علمی تجاری سازی شود.

وی با اشاره به اینکه 412 هزار میلیارد تومان پول در دست مردم وجود دارد، خاطر نشان کرد: در اقتصاد مشکلی از جهت کمبود نقدینگی نداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکل اقتصاد ما کمبود و نقدینگی نیست بلکه انحراف در نقدینگی است و اینکه پول جایی که باید باشد نیست.

وی با بیان اینکه ما تورم رکودی داریم، تصریح کرد: اگر پول در اختیار تولید کنندگان باشد تولید ایجاد می‌شود و اشتغال به وجود می‌آید و جلوی بیکاری گرفته می‌شود اما اگر پول در جای خودش نباشد خرابی و تورم به بار می‌آورد. 

مطالب مشابه

تازه ترین اخبار