دکتر حسین زاده بحرینی

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ تعداد بازدید: ۱۳۳۵
print

موفقیت‌ها در نجات صنعت کاغذ کشور، به عنوان یک نمونه موفق سرلوحه قرار بگیرد/اصلاح نظام مالیاتی کشور و خروج از حالت ممیز محور بودن نیاز صنعت نساجی است

دکتر حسین زاده بحرینی

نقش پوشاک در سرمایه‌گذاری، اشتغال و بالاخص بازار سوغات مشهد بسیار پررنگ است اما متاسفانه امروز صنعت پوشاک استان دستخوش آسیب‌های فراوانی شده است. این در حالی است که این صنعت از 80 سال پیش در کشور ما آغاز به کار کرد در حالی که در کشورهای همسایه اثری از صنعت پوشاک نبود. اما در بازه چندساله اخیر در سایه غفلت‌های مسئولین و عدم حمایت از تولید، کمر این صنعت خم شده است.

در جلسه هم‌اندیشی که به منظور ارتباط بیشتر تولیدکنندگان صنعت نساجی مشهدی و نماینده‌گان مجلس شورای اسلامی در محل شهرک صنعتی فناوری مشهد شکل گرفت. مسئولین سازمان صنعت معدن تجارت استان خراسان رضوی و اعضای شورای عالی کارخانجات استان به تبادل دغدغه‌های این  صنعت و ارائه گزارش از وضعیت فعلی و راهکارهای موجود پرداختند.

محمد‌حسین حسین‌زاده‌بحرینی درسخنانی ضمن استقبال از دغدغه‌های مطرح شده خاطر نشان کرد: مشکلات ارائه شده در بحث مالیات و تامین اجتماعی بین بسیاری از صنایع مشترک است که در سطح کشور آسیب‌شناسی مربوطه انجام شده است و امیدواریم با اصلاح نظام مالیاتی کشور و خروج آن‌ از حالت ممیز محور بودن بتوان اقدامات اساسی لازم را صورت داد چرا که این مساله سرمنشا فساد است و پارامترهای شفافیت در آن ایجاد نشده است. در قانون مالیاتی جدید مهم ترین اولویت کم‌رنگ شدن نقش ممیز است که در همین ابتدا با موانعی روبه‌رو شده اما در ادامه مسیر مرتفع خواهد شد و عزم جدی برای استقرار سیستم جدید به معنای واقعی وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی افزود: امروز تاکید بر این است که موفقیت‌ها در نجات صنعت کاغذ کشور به عنوان یک نمونه موفق سرلوحه قرار بگیرد و صلاح بر این است که بر روی راهکارها و تدوین گزارش‌های جامع و کارشناسانه انجام شود تا وارد فاز عملیاتی شویم.

بحرینی اظهار داشت: رکن و پایه اصلی این اتفاق فعالان عرصه پوشاک و نساجی هستند چرا که باید در دوران گذاری که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود با نهایت جدیت از فضای تنفسی استفاده کنند و نهایت ظرفیت خود را به عرصه ظهور برسانندو مانع از ایجاد یک اینرسی در روند کیفیت محصولات خود شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان داشت: در گزارشی که در صحن مجلس قبلی ارائه شد عنوان شد که با 5درصد سهم سرمایه‌گذاری حدودا 12 درصد اشتغال در صنعت اتفاق افتاده است که این امر نشان از ظرفیت صنعت نساجی در اشتغالزایی دارد این در حالی است که در استان خراسان رضوی به ازای سهم 7 درصدی حدود 9درصد سهم اشتغال است و این مساله حائز اهمیت و بازنگری است که چرا ما از متوسط کشوری عقب افتاده‌ایم؟

بحرینی ابراز امیدوای کرد: علاوه بر هدف گذاری های کمی انجام‌شده و با توجه به دشوار بودن هدف گذاری کیفی، افق‌های مربوط به نقشی که این صنعت استان می‌تواند در امر صادرات و حضور در بازار کشورهای دیگر ایفا کند انجام شود.

 

تازه ترین اخبار