مجلس به صورت جدی دنبال اصلاح نظام بانکی کشور است

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ تعداد بازدید: ۶۳۲
print

حسین زاده بحرینی با اشاره به اینکه تا نظام بانکی اصلاح نشود سیاست های اقتصاد مقاومتی آنطور که باید پیش نمی رود، گفت: دولت یک و نیم سال وقت تلف کرد تا طرح اصلاح نظام بانکی به این مجلس وارد شود اما پای این طرح 225 امضا وجود دارد و نمایندگان مجلس جدید از آن استقبال کردند.

مجلس به صورت جدی دنبال اصلاح نظام بانکی کشور است

حجت الاسلام حسین زاده بحرینی با اشاره با اینکه اقتصاد مقاومتی ایده ای بود که سیر تکاملی داشت، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اولین بار از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد که به تدریج شکل عملیاتی به خود گرفت و از آن به بعد مردم و مجلس برای ارزیابی رفتار مسؤولان نقشه مشخصی دارند و هر مسؤولی ادعای گام برداشتن در این عرصه را می کند، باید مشخص کند در کدامیک از این 24 بند اقدام انجام داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که وزیر اقتصاد به گفته خودش اعتقاد جدی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد، خاطرنشان کرد: دغدغه جدی بنده و کمیسیون اقتصادی که اقوی از دوره گذشته است، تلاش جدی روی پیگیری مؤلفه هایی است که اصلاح نظام بانکی یکی از آن ها بوده و مهمترین کاری است که ما باید انجام دهیم.

حسین زاده بحرینی با اشاره به اینکه تا نظام بانکی اصلاح نشود سیاست های اقتصاد مقاومتی آنطور که باید پیش نمی رود، افزود: دولت یک و نیم سال وقت تلف کرد تا طرح اصلاح نظام بانکی به این مجلس وارد شود اما پای این طرح 225 امضا وجود دارد و نمایندگان مجلس جدید از آن استقبال کردند. الان آقای سیف و بانک مرکزی خودشان در حال پیگیری این طرح هستند و 90 درصد وقت صرف همین طرح شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه چالش آینده ما سهام عدالت و طرح هدفمندی یارانه ها است، گفت: مجلس باید برای چالش های جدی ای مثل هدفمندی یارانه ها برای دولت ریل گذاری کند، اقتصاد مقاومتی نیازی به مفهوم سازی ندارد، بانک بازار بورس و شبکه توزیع شما باید براساس اقتصاد مقاومتی اصلاح و مقاوم شود. اگر ما تک تک عناصر را اصلاح کنیم، برآورد آن ها تحقق اقتصاد مقاومتی است اما اگر مجلس و دولت در اصلاح هر یک از این اجزا کم کاری کنند، از مسیر دور می شویم.

- منبع:

http://www.rasanews.ir/detail/News/449142/84

تازه ترین اخبار