نظام بانکی کنونی نمی تواند از بخش مولد اقتصاد حمایت کند برگزاری 11 نشست کمیسیون اقتصادی برای رسیدگی به قانون بانکداری اسلامی در مشهد

۱۳۹۶/۰۲/۰۸ تعداد بازدید: ۳۲۶
print

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام بانکی کشور در معرض آسیب جدی است، عنوان کرد: نظام بانکی کنونی نمی‌تواند وظایف خود را انجام داده و از بخش مولد اقتصاد حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی عصر امروز در حاشیه نشست «کمیته پول، بانک و بازار سرمایه» کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مشهد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود چهار سال است در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر طرحی هستیم که وظیفه اش اصلاح نظام بانکی کشور است.
وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور از جهات مختلف در معرض آسیب قرار دارد و‌ باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: رهبر معظم انقلاب مکرر در این زمینه اظهار نگرانی می کنند و نسبت به شرعی بودن عملیات‌های بانکی انتقادهای به جایی دارند.
حجت الاسلام بحرینی اضافه کرد: نظام بانکی وظیفه اش را به خوبی انجام نمی دهد و نمی تواند حمایت لازم را از بخش مولد اقتصاد داشته باشد. ما حدود چهار سال است در مجلس طرحی را آماده کرده ایم.
وی در همین زمینه افزود: این طرح در مجلس نهم بنا به دلایلی به نتیجه نرسید و در مجلس دهم مجددا با امضای ۲۲۵ نماینده، کلیاتش تصویب شد و در شورای پول و سرمایه جزئیاتش مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم مشهد و کلات اضافه کرد: ما در تهران جلسات متعددی داشتیم اما به دلیل حجم زیاد و مباحث بسیار جدی که وجود دارد کار به کندی پیش می رود لذا تصمیم بر این شد که در یک جلسه با حضور بانک مرکزی و کمیته پول و سرمایه، کار را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.
وی افزود: براین اساس به مدت چهار روز ۱۱ نشست را به صورت متمرکز پیش می‌بریم، البته باز به دلیل حساسیت همه کار را در این جلسات نمی توانیم به اتمام برسانیم. 
حجت الاسلام بحرینی با اشاره به اینکه هدف این جلسه تسریع در رسیدگی به قانون بانکداری اسلامی است، گفت: نمایندگان دستگاه های مختلف اعم از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، وزارت اطلاعات و اعضای کمیته پول، بانک و سرمایه بازار و رئیس کمیسیون اقتصادی در این جلسه حضور یافته اند و امیدواریم در این نشست ها کار را به جای خوبی رسانده و به تصویب نهایی نزدیک شویم.

انتهای پیام

تازه ترین اخبار