نماینده مشهد و کلات در جمع عزاداران حسینی(ع)مراسمات عزاداری امام حسین(ع) تلنگری برخویش است

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ تعداد بازدید: ۷۴۱
print

نماینده مشهد و کلات در جمع عزاداران حسینی(ع) بابیان اینکه مجلس امام حسین(ع) تلنگری بر تفکر بر خویش است،گفت:باید برای زندگی حسینی در صحبت‌های روزمره خودمان دقت کنیم؛ ببینیم چقدر آزادگی را مدنظر داشته‌ایم و حسینی زندگی کرده‌ایم.

نماینده مشهد و کلات در جمع عزاداران حسینی(ع)مراسمات عزاداری امام حسین(ع) تلنگری برخویش است

حجت‌الاسلام محمدحسین بحرینی نماینده مشهد و کلات شب گذشته با حضور در جمع عزاداران حسینیه چهارده معصوم واقع در بلوار میامی و مسجد چهارده معصوم ولایت‌ها مقیم مشهد واقع در گلشهر با این عنوان که اگر بلوغ را رعایت کردید، آنوقت یک آزاد آزاده هستید،اظهار داشت:آیا تاکنون در خلوت بر معنای آزادگی تفکر کرده‌اید؟ خیلی از انسان‌ها عاقل که به‌ظاهر راحت و آزادند، اسیر هستند.

نماینده مشهد و کلات بابیان داستانی از بشر حافی و امام کاظم علیه‌السلام عنوان داشت:بشر حافی به معنی پابرهنه است، و این لقبش منتصب به‌روزی است که امام از کوچه‌های بغداد می‌گذشت؛ و از یک‌خانه‌ای صدای عربده و تار و تنبور بلند بود، می‌زدند و می‌رقصیدند و صدای پایکوبی می‌آمد،امام کاظم(ع) خدمت گذار منزل را که گویی برای دور ریختن اشغال‌ها مراجعه کرده بود می‌بیند و خطاب به او می‌گوید: صاحب این خانه آزاد است یابنده؟ سؤال عجیبی بود ولی پرمحتوا.

وی در ادامه با این عنوان که خدمتگزار خانه در پاسخ  امام کاظم(ع)عنوان داشت: از خانه به این مجللی این را نمی‌فهمی؟ این خانه «بشر» است، یکی از رجال، یکی از اشراف، یکی از اعیان، معلوم است که آزاد است؛ اگر بنده می‌بود که این سروصداها از خانه‌اش بلند نبود.

حجت‌الاسلام دکتر حسین زاده بحرینی در تصریح داستان عنوان داشت:چنددقیقه‌ای طول کشید و مرد به نزد اربابش رفت و پاسخ تأخیرش را صحبت با مردی عنوان کرد و موضوع شرح داد که واکنش آن مرد اشرافی و بی‌نیاز مادی باوجوداینکه پایش لخت بود،مجال پوشیدن کفش‌هایش را نداد و سراسیمه و پای‌برهنه بیرون دوید و همین جمله امام کاظم(ع) در او انقلاب ایجاد کرد.

وی در پایان بابیان اینکه پیام عاشورا«اگر دین ندارید، پس لااقل آزاده باشید» نکته قابل‌تأملی برای همه ما بخصوص در مراسمات عزاداری محرم است،خاطرنشان کرد: در صحبت‌های روزمره خودمان دقت کنیم،ببینیم چقدر آزادگی را مدنظر داشته‌ایم و حسینی زندگی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

تازه ترین اخبار