نماینده مشهد و کلات

۱۳۹۵/۰۷/۰۹ تعداد بازدید: ۱۶۶۹
print

محرومیت‌های اقتصادی در روستاهای حاشیه مشهد به دلیل کوتاهی مسئولین بوده است

نماینده مشهد و کلات

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از روستاهای حاشیه مشهد گفت: #محرومیت‌های اقتصادی در روستاهای #حاشیه_مشهد به دلیل کوتاهی مسئولین بوده است و امید است با همکاری شهرداری؛ کال زرکش که مهم‌ترین مشکل چند روستای منطقه است رفع شود.
محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات اظهار داشت:خدمات‌دهی شهرداری به این روستاها که در مناطق دو، 12 و 10 قرار دارند ازنظر اداری بر عهده این نهاد نیست اما بر اساس توافقی که در سال 93 میان نمایندگان وقت مردم مشهد در مجلس ، سپاه امام رضا(ع) و شهرداری و شورای شهر حاصل شد ساماندهی این مناطق حاشیه‌ای به‌صورت مشترک و قانونی در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.
بحرینی افزود:بودجه مختصری برای سامان‌دهی این کال و چند طرح دیگر منطقه در سال 93 تخصیص یافته است و هم‌اکنون معارض خاصی در بستر و حریم مسیل و رودخانه زرکش وجود ندارد و شهرداری باید بلافاصله اقدامات لازم را بر اساس توافق قبلی انجام دهد.

سید صولت مرتضوی نیز در این دیدار افزود:در قانون تقسیمات کشوری شرایط تشکیل شهرستان با جمعیت‌های 100، 50 و 35 هزارنفری مشخص است و هم‌اکنون برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد شرایط ارتقاء به شهر را نیز دارا هستند.

در این نشست مقرر شد؛ مسئولین محلی و آب منطقه‌ای مشهد نقشه‌ای از کال زرکش و مسیل آن تهیه‌کرده و اقدام به آزادسازی حریم آن از تصرفات احتمالی نمایند و شهردار نیز قول داد در قالب طرح کمربند سبز شهر اقدامات لازم برای احداث کانال و ایجاد فضای سبز در اطراف آن و سامان‌دهی کال زرکش آغاز شود تا در بودجه سال 96 سایر هزینه‌ها تأمین شود.
همچنین شهردارمشهد و نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر مشهد از خانواده شهید مدافع حرم سید محمدحسن حسینی که ساکن محله کال زرکش هستند تجلیل کردند و مسئولین دهداری‌های منطقه نیز از شهردارمشهد به دلیل فراهم کردن زمینه جمع‌آوری رایگان زباله‌ها توسط سازمان مپ قدردانی کردند.
کال یا مسیل زرکش که از انشعابات فرعی رودخانه کشف رود است، به‌عنوان مرز شمالی محدوده شهری و حاشیه مشهد مقدس عمل می‌کند که هم‌اکنون محل تخلیه زباله‌های ساختمانی و حضور معتادان ولگرد است.
این جلسه به همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد شامل زرکش ، باغون آباد و چهل چهره ، در مسجد امام سجاد (ع) روستای زرکش برگزار شد.
شهرستان مشهد به سه بخش مرکزی ، رضویه و احمدآباد تقسیم می شود و هم‌اکنون 360روستا با نیم میلیون نفر سکنه را در خود جای‌داده است.
شهر مشهد نیز سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که یک‌میلیون 200 هزار نفر آن در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند.

انتهای پیام/

تازه ترین اخبار