گزارش سیف به کمیسیون اقتصادی مجلس از آخرین تصمیمات برای حل مشکلات موسسه میزان

۱۳۹۴/۱۱/۲۹ تعداد بازدید: ۱۰۷۰
print

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون آخرین تصمیمات شورای پول و اعتبار در باره موسسه اعتباری میزان توسط رییس کل بانک مرکزی به اطلاع اعضای کمیسیون رسید.

محمد حسین زاده بحرینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره جلسه سه شنبه 7 مهر 1394 کمیسیون اقتصادی گفت: در نشست امروز  سیف رئیس کل بانک مرکزی، تهران فر معاون نظارتی بانک مرکزی و للگانی مدیرعامل بانک صادرات حضور داشتند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی نیز در جلسه کمیسیون اقتصادی حضور داشتند و بحث های مفصلی در باره مشکلات جدی که در ماه­های اخیر برای سپرده گذاران موسسه میزان به­وجود آمده است، مطرح شد.

 حسین زاده بحرینی افزود: انتظار نمایندگان از بانک مرکزی این است مسائل موسسه میزان را به نحوی مدیریت کنند که کمترین آسیب را برای سپرده گذاران و کارمندان موسسه مزبور و کمترین تبعات اجتماعی و اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

وی گفت: با توجه به کارآمد نبودن راه حل های قبلی و پیگیری­های فراوانی که انجام شد، نهایتاً بانک مرکزی راه حل جدیدی را برای حل مشکلات موسسه میزان در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: بهتر است جزییات و نحوه اجرای این راه حل جدید مستقیماً توسط بانک مرکزی ارائه شود و من از مسؤولان محترم بانک مرکزی می خواهم که در این مورد به صورت شفاف و صریح با مردم گفتگو کنند و گزارش برنامه­ریزی های خوبی را که داشته اند به سپرده­گذارانی که ماه­هاست صبورانه مشکلات را تحمل کرده­اند، ارائه نمایند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: اگر ان شاء الله مصوبه جدید شورای پول و اعتبار با سرعت و دقت اجرایی شود تا حدود بسیار زیادی حقوق سپرده گذاران استیفا و مشکل کارمندان موسسه مالی میزان حل خواهد شد.

تازه ترین اخبار