استقامت ملت ایران در قضیه هسته ای، نویدبخش پیروزی است

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ تعداد بازدید: ۳۰۰۹
print

در طول تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران، از حضرت امام و مقام معظم رهبری آموخته ایم که در مقابل دشمن باید محکم بایستیم به گونه ای که دشمن هیچگونه ضعفی را در ما احساس نکند.

استقامت ملت ایران در قضیه هسته ای، نویدبخش پیروزی است

 

در زمانی که زمزمه ی خروج ترامپ از برجام مطرح بود، به آقای ظریف گفتم اگر بخواهیم رابطه فعلی ایران و امریکا را با استفاده از نظریه بازی ها صورت بندی و تحلیل کنیم، باید و ضعیتمان را به دو راننده تشبیه کنیم که از دو نقطه مقابل هم روی خط ممتد وسط جاده به سمت یکدیگر حرکت می کنند. در این بازی، راننده ای که در آخرین لحظه می ترسد، فرمان را می چرخاند و از مسیر خارج می شود، بازنده است. نظریه بازی ها می گوید این بازی، در واقع جنگ اراده هاست. راننده ای برنده است که عزم جدی و تزلزل ناپذیر خود را به صورت صریح و شفاف به طرف مقابل تفهیم کند. راننده ای که به طرف مقابل سیگنالی بدهد که او احساس کند ممکن است حریف کنار بکشد یا متوقف شده و تسلیم شود، حتما بازنده خواهد بود.

دولت جمهوری اسلامی ایران با هدایت مقام معظم رهبری از این استراتژی به خوبی استفاده کرده است. موضع گیری های ما، بخصوص بعد از شهادت شهید سلیمانی و موشکباران عین الاسد، به هیچ وجه نباید این احساس کاذب را در دشمن زنده کند که مسئولان ما متزلزل شده اند و ممکن است مسیر مقاومت را رها کنند و تسلیم شوند. دشمن تنها در صورتی عقب خواهد نشست که یقین کند ما در مسیر حق خود محکم و ثابت قدم هستیم. موضع گیری و اظهار نظر مسئولان دیپلماسی خارجی کشور، باید نمود روشن استحکام و تزلزل ناپذیری ملت بزرگ ایران باشد.

مطالب مشابه

تازه ترین اخبار