حسین‌زاده بحرینی ارز سه نرخی نه طرح مجلس است و نه کمیسیون اقتصادی

۱۳۹۴/۱۲/۰۱ تعداد بازدید: ۱۰۳۸
print

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه تعدد نرخ ارز نه به‌ لحاظ علمی و نه از نظر مدیریتی توصیه نمی‌شود، گفت: هیچ طرحی مبنی بر سه نرخی شدن ارز در کمیسیون اقتصادی مطرح نشده و جای طرح نیز ندارد.

حسین‌زاده بحرینی ارز سه نرخی نه طرح مجلس است و نه کمیسیون اقتصادی

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی با اعلام اینکه هیچ طرحی مبنی بر سه نرخی شدن ارز در کمیسیون اقتصادی مطرح نشده و جای طرح نیز ندارد، اظهار کرد: این بحث ایده کمیسیون اقتصادی نیست و تنها در مطبوعات به عنوان طرح مجلس مطرح شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اظهار اینکه بعید می‌دانم آقای فتحی‌پور اعتقادی به این طرح داشته باشد، افزود: ممکن است این بحث جایی مطرح و از زبان ایشان نیز بازگو شده باشد؛ بنابراین بهتر است به عنوان طرح مجلس و یا کمیسیون اقتصادی بیان نشود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس نهم، با اشاره به مخالفت وزیر اقتصاد و رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن ایران، تصریح کرد: مسیر برنامه‌ها و طرح‌های ما باید به سمتی باشد که تعدد نرخ ارز نداشته باشیم و مخالفت وزیر اقتصاد نیز تاکیدی بر این موضوع است.

وی ادامه داد: ارز 2 نرخی نیز مورد قبول نیست بنابراین طرح سه نرخی شدن آن در این شرایط کار درستی نیست، از سوی دیگر نرخ مرجع صعودی است و ممکن است در موارد محدودی نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما باید تلاش کنیم این 2 نرخ به یکدیگر نزدیک شوند.

حسین‌زاده بحرینی یادآور شد: اگر نرخ ارز مرجع واقع‌بینانه نیست باید آن رااصلاح کنیم واگر نرخ آزاد به صورت غیر کنترل شده افزایش پیدا می‌کند راهکاری برای مقابله آن بیابیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با تاکید بر اینکه اصل به لحاظ علمی این است که باید یک نرخ برای پول ملی داشته باشیم، گفت: تعدد نرخ ارز نه به‌ لحاظ علمی و نه از نظر مدیریتی توصیه نمی‌شود. 

مطالب مشابه

تازه ترین اخبار